ان الله مع الصابرین
اجتماعي
ان الله مع الصابرین
شنبه 3 ارديبهشت 1390 ساعت 15:30 | بازدید : 1059 | نویسنده : عباس | ( نظرات )

تابستان و گرمای دلچسب نمازهای جماعت در ماه رمضان. و دلچسب تر از همه خیل عظیم نمازگزارانی که شبستان ها و حیاط ها تا حرم مطهر امام هشتمع  را با قلوب خود فرش نموده اند. کمتر از ده روز است که زائران قله قبله قلب ایران در مشهدالرضاع  عطر حضور او را سینه به سینه در شهر به دست باد سپرده اند.

و همگان برای اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد گوهرشاد سر از پا نمی شناسند. و همگان پر اند از سبکی حلاوت و شیرینی نماز و زیارت. سیل جمع جامع جمعیت که خدا را در جماعت یافته اند گویا خواندن نماز ظهر به امامت او را غنیمتی تکرار ناپذیر می دانند. و سکوتی زیبا با سایه های داغ آفتاب ارواح نمازگزاران را در روضه رضوان رضوی نوازش مید هد.

و فقط صدای پرواز کبوترانی، که نظاره گر خطوط یک یک یک انبوه نمازگزارانی اند که تجلی عبودیت یکتا یگانه ی بی همتاند. و فقط جولان اندک نسیمی که برای تبرک، خود را به گنبد و صحن و بدن نمازگزاران می مالد. و فقط باز هم سکوت.  

به ناگاه در چهارمین رکوع، پرتاب سنگی کوچک  به سوی اقیانوسی عظیم و تولد امواجی عظیم، جرقه ای کوچک و ایجاد آتشفشانی عظیم، ذوب شدن روحی عظیم در کوره عظیم محراب، انفجار عظیم روحی عظیم با صدای بسیار ضعیفِ

یا الله یا الله یا الله ان الله مع الصابرین

نمازگزاری که از انتهای آخرین صفوف و از مسافتی دور، درک رکوع نماز جماعت را طلب می کرد. پرتاب او به دره ژرف سقوط و دست  پا زدن در بی انتهایی. و بیشه زار سرسبز  امام جماعت به کویری زرد تبدیل شد. و اینک جدال بی پایان سبز و زرد.

می شنوی انبوهی از کثرت، کثرتی از عظمت، عظمتی از فراوانی تعداد نمازگزاران پشت سرت را. آنها بقدری زیادند که به سختی صدای آخرین شان را می شنوی.

شرشر شراره های شرارت، قلقلک و قهقهه های زرد شیطان، عمق استخوان های روح  او را سوهان می زد.

دست اندازیِ سخت، به طناب سبز تصمیم. خروش خروج سریع از محراب، به پاس حرمت حریم حرم، به علت سلب اهلیت امام جماعت و تعطیلی نماز عصر.

او زاده مادری است پرهیزگار، که مقید به خواندن نماز در اول وقت بود. او زاده مادری است پرهیزگار، که هیچگاه بی وضو به فرزندش شیر  نداد.

حاصل مطالعه بیش از هفده ساعت اش در روز، به یادگار گذاشتن حدود هفتاد جلد کتاب در زمینه های مختلف ادبی، علمی، تاریخی و مذهبی در چهل سالگی بود. یقینا ً کتب منازل الاخره او یکی از کتاب های تاثیرگذار و روشنگر  بسیاری از جزئیات و ابهامات حیات پس از مرگ می باشد. بی شک بعد از کتاب قرآن کریم، کتاب مفاتیح الجنان او در دنیای شیعه دارای بیشترین آمار چاپ می باشد.

محدث قمی مرحوم آیت الله شیخ عباس قمی پس از شصت و پنج سال عمر با برکت، در شهر نجف مدفن امیر دو عالم، مولای عاشقان علیع بدست خاک سپرده شد.

عباس

 

 

 



موضوعات مرتبط: مذهب , ,

|
امتیاز مطلب : 69
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
وحيد در تاریخ : 1390/2/6/2 - - گفته است :
بسيار زيبا بود. احسنت
چيزي كه براي من جالبه و در نوشته هاي اخيرت مشهوده اينه كه خيلي به "در لفافه صحبت كردن" و "سر بسته گفتن" علاقه داري. مثلاً همين مطلب درباره شيخ عباس قمي رو من قبلاً هم شنيده بودم. اما اگر از اين حكايت اطلاعي نداشتم به سختي ميتونستم كل ماجرا رو متوجه بشم. و حالا دو نكته:
1. بيان وقايع در لفافه و با زبان كنايه خاصيت ادبيات كلاسيك و بخصوص شعر كهن است. يه نگاهي به ديوان حافظ بندازيد تا متوجه اين مسأله بشيد. مسأله اي كه ذهن خواننده رو درگير درك معنا ميكنه و وقتي جاذبه هاي ادبي در كار باشه، حالتي از جذبه و خيال توأمان به سراغ خواننده مياد.
2. در چنين نگارشي، بايد مشخصاً در نتيجه حكايت، به خواننده يك شوك يا ضربه وارد بشه. منظور من اينه كه در پاراگراف "دست اندازي سخت، ..." نتيجه داستان بايد براي خواننده ملموس و در عين حال جذاب باشه. يعني خواننده رو به اوج ببره.
نميدونم چرا احساس ميكنم در نوشته هات هميشه از يك نماد بخصوص استفاده ميشه كه احتمالاً بر اساس تعمد باشه. شايد هم من اشتباه ميكنم.
ضمناً انشاءالله اين جمعه نايب الزياره شما هم هستيم، در بارگاه قبله هشتم.
موفق باشيد.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آسمان آگاهي و آدرس aflak.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 233
:: کل نظرات : 97

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 7

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 40
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 145
:: بازدید ماه : 1041
:: بازدید سال : 3812
:: بازدید کلی : 58336